A honlap a Métisz keretein belül készült | Kapcsolat

2014/1-2 Színház és dramaturgia Teljes szám letöltése



Előszó

Bódi Katalin
Szerkesztői előszó

TANULMÁNYOK

Miklós Eszter Gerda
„szalad a drót”
Örkény István Macskajátékáról

Kulin Borbála
„Bent vagyunk a csapdában”
A cselekvés és a szubjektum integritásának problémája Illyés Gyula Tiszták című drámájában

Kricsfalusi Beatrix
Metadráma vagy színházi esemény?
Peter Handke Közönséggyalázásáról

Jászay Tamás
Mit néz(etünk) az új néző(vel)?
Rekonstrukció és interpretáció: a Krétakör Új néző projektje

Sándor Zita
A kőszínházi és a független lét határán: Forte Társulat

Sin Edina
Vázlat a Vidnyánszky Attila-féle költői színházról

Hegedüs Katalin
„Merre van a magyar hazám?”
A kisebbségi identitás színházi diskurzusa

G. Tóth Anita
A csoportterápiás helyzet mint színtér
Az irodalomterápia jellegzetességei

RECENZIÓK

Bódi Katalin
A rejtőzködő Racine
Jákfalvi Magdolna, A félrenézés esetei (Jean Racine drámái), Pozsony, Kalligram, 2011.

Veisz Bettina
Előadás-rekonstrukció, vagy amit akartok
A 20. századi magyar színháztörténeti kánon alakulása, szerk. Jákfalvi Magdolna, Budapest, Balassi Kiadó, 2011.

Liktor Eszter
Térbe fordul a kép, vele fordul a néző
Ungvári Zrínyi Ildikó, Képből van-e a színház teste?, Marosvásárhely, Mentor – UARTPress, 2011.

Németh Lenke Mária
Rockzenész, filmcsillag és cowboy: Sam Shepard, a „legamerikaibb” drámaíró
Varró Gabriella: Mesterek árnyékában. Sam Shepard drámái és a hagyomány, Debrecen, Debreceni Egyetemi Kiadó, 2013.